Na tien jaar hoofdsponsor te zijn van de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond (KNSB) zal KPN deze samenwerking in de zomer van 2020 beëindigen. Het huidige contract loopt dan af en zal niet worden verlengd door het ict-concern. De KNSB heeft nu ruim een jaar de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdsponsor.
Het sponsorschap van KPN begon in 2010 na de Olympische Winterspelen van Vancouver. Naast financiële steun bouwde KPN samen met de KNSB aan Schaatsen.nl, naar eigen zeggen inmiddels de best bezochte schaatswebsite van Nederland.
Het ict-concern nodigde de afgelopen tien jaar ruim vierhonderdduizend klanten uit om schaatsevenementen bij te wonen of zelf te schaatsen op De Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in Amsterdam en andere ijsbanen door het hele land.
Volgens KPN zorgden de sponsoring onder andere voor een verbetering van KPNs reputatie en de merkbeleving en – in het verlengde hiervan – commercieel succes. Na juni 2020 richt het bedrijf zijn sponsoring nog meer op de bestaande samenwerking met de KNVB en het hoofdsponsorschap van de Eredivisie.