De gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude en Servicepunt71 gaan vanaf 1 juli samenwerken op het gebied van informatiemanagement. Beleid, strategie en projectmanagement moeten bij elkaar komen in de nieuwe Servicepunt71-afdeling Informatiemanagement.
Met de nieuwe afdeling willen de gemeenten voorzien in een ‘robuuste, effectieve, toekomstgerichte informatievoorziening voor de Leidse regio’ en zich presenteren als een ‘toonaangevende it-organisatie’. ‘We zijn ervan overtuigd dat dit de beste manier is om in te (blijven) spelen op de cruciale rol van de informatievoorziening rondom de primaire processen van gemeenten’, zegt cio van Servicepunt71 Tseard Hoekstra.
Vacatures
Voor de nieuwe afdeling is de organisatie op zoek naar ict’ers. Het gaat in eerste instanties om tien vacatures, maar de gemeenten verwachten dat dit er snel meer worden. De banen waar het in de wervingscampagne om gaat zijn: enterprise-architect, informatiemanagers, privacy officers, project- en portfoliomanagers en ondersteuners. Het bijzondere voor it’ers is volgens de organisatie dat ze voor vijf organisaties (de vier gemeenten en het overkoepelende Servicepunt71), tegelijkertijd aan de slag kunnen gaan.
Servicepunt71
Servicepunt71 ondersteunt de bedrijfsvoering van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude en levert producten en diensten op het gebied van ict, hrm, financiën, juridische zaken, inkoop en facilitaire zaken. Het servicepunt is in 2012 opgericht om de bedrijfsvoeringskosten voor de betrokken gemeenten te verminderen en tegelijkertijd de kwaliteit van de dienstverlening aan medewerkers en burgers te verbeteren.