Cloudleverancier Iland levert zijn DRaaS-oplossingen aan nieuwe en bestaande zakelijke klanten van KPN. De DRaaS-oplossingen van Iland zijn beschikbaar voor alle KPN-klanten, ongeacht of ze hun infrastructuur on-premises hebben staan of in een (multi-)cloudomgeving.
Rudy Arts, binnen Iland verantwoordelijk voor de sales in EMEA, geeft aan dat het in feite om een gezamenlijke oplossing gaat. ‘KPN is een van de weinige spelers in de markt die disaster recovery biedt voor de hele werkplek, inclusief kantoorruimte, bureaus, stoelen, telefoons, printers en zelfs het briefpapier van de klant. Iland verzorgt de back-end van KPN en samen bieden wij een complete dienst voor ondernemingen.’
De keuze voor iland sluit volgens KPN aan bij de multicloudstrategie van KPN, waarin het bedrijf meer samenwerking met partners zoekt in plaats van zelf diensten te ontwikkelen en datacentra in te richten. De fysieke aanwezigheid van iland in Nederland met een datacenter in Amsterdam (geopend in de zomer van 2017) speelde een belangrijke rol bij de uiteindelijke keuze voor de cloudleverancier. Een en ander is wel opvallend, gezien KPN eerder inzette op een eigen datacenter (colocatie)-tak bestaande uit zes eigen datacenters onder de noemer NLDC.
Iland
Iland is wereldwijd cloudleverancier van infrastructure (IaaS)-, disaster recovery (DRaaS)- en backup-as-a-service (BaaS)-oplossingen. Afgelopen zomer opende de cloudleverancier in Amsterdam haar eerste cloudlocatie op het Europese vasteland. Andere datacenterlocaties van iland bevinden zich in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Singapore en Australië. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Houston (Texas) en Londen. Het bedrijf is opgericht in 1995.