De Rotterdamse compliance-specialist DMCC Group neemt Certified over. Dat bedrijf controleert de kwaliteit van klantcontact in zowel sales als servicekanalen en levert hiervoor certificeringen. Via de overname wil DMCC de kwaliteit in zijn klantcontact verbeteren.
Certified beluistert klantgesprekken en beoordeelt deze onder meer op de tone of voice, inhoud en interactie. Hiermee monitort en verbeter het de kwaliteit van het klantcontact. Daarnaast levert het certificeringen voor de gesprekskwaliteit in het telefonische verkoopkanaal.
Certified was in handen van Essent Retail Energie. Aangezien certificering niet tot de kernactiviteit van de organisatie behoort, verkoopt het Certified aan DMCC. Dat bedrijf uit Rotterdam helpt organisaties te voldoen aan wet- en regelgeving. Hiervoor levert het consultancydiensten, juridisch advies en audits op het gebied van privacy en consumentenbescherming. Dat doe het voor sectoren als e-commerce, energiebedrijven de financiële wereld en uitgeverijen.
Via de overname krijgt Certified een nieuwe naam: Trusted Quality & Integrity Solutions (TQIS). De overname is naar eigen zeggen een win-win voor beide partijen. Onder de vleugels van DMCC kan TQIS zijn kwaliteitscontrole-werkzaamheden uitbreiden.
TQIS wordt onderdeel van de DMCC Group, maar blijft zelfstandig opereren. DMCC richt zich op compliance en bedient de adverteerder. TQIS kijkt naar algehele kwaliteit in klantcontact en werkt voor opdrachtgever en leverancier.