Klantcontact via WhatsApp is niet altijd even praktisch. De klant moet eigenlijk in een contactlijst staan en vise versa. Inmiddels heeft Facebook een bedrijvenversie uitgegeven, WhatsApp Business. De app is nu eindelijk ook beschikbaar voor iOS. Gebruikt u dit? Of zijn er betere manieren om met de klant in contact te blijven?
Het lijkt een beetje een inkoppertje: WhatsApp is natuurlijk helemaal niet voor ict’ers. Die gebruiken Slack of iets dergelijks om in contact te blijven, ook met de klant. Althans, dat zou kunnen.
De grootste verschillen tussen de normale babbelapplicatie en de bedrijfsversie is dat gebruikers van Business een profiel met bedrijfsdetails kunnen delen, zoals het e-mailadres en het fysieke adres. Ook zijn automatische berichten in te stellen, zoals in het weekend of ’s nachts als de toko niet wordt bemand.
De dienst moet niet verward worden met de WhatsApp Business api, want daar kan veel meer mee. Deze telefoonapp is niet handig voor grote bedrijven met tienduizenden reageerders per dag. Voor die api mag u trouwens wel in de buidel tasten.
Wat zijn in uw ogen handige manieren om met klanten in contact te blijven?