Ict-dienstverlener Copaco vernieuwt zijn programma voor cloud service providers. Dit, om partners op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen in het Microsoft Cloud-portfolio. Hiermee kunnen zij voldoen aan de eisen voor direct csp-parters die per 1 maart 2019 verzwaard zijn.
Microsoft heeft per 1 maart jongstleden zijn eisen ten aanzien van csp-partners verzwaard, onder andere door het verplichten van een aanvullend supportcontract. Door deel te nemen aan het csp-programma van Copaco kunnen partners voldoen aan alle eisen van Microsoft en gebruik maken van het support center van Copaco in Eindhoven. Het bedrijf zet hiervoor ook het 2tCloud-platform in, waarmee partners nieuwe klanten en abonnementen kunnen activeren en ook bestaande klanten kunnen omzetten naar de cloud.
Koppeling met erp-systemen
‘Naast alle technische voorzieningen kunnen we voor partners ook de facturatie automatiseren en koppelen aan diverse erp-systemen’, aldus Rick van den Hoogenhof, binnen Copaco verantwoordelijk voor cloudoplossingen. Daarnaast helpt Copaco naar eigen zeggen partners met de vele vragen over Microsoft-vraagstukken. ‘We krijgen steeds meer vragen van partners over Microsoft-diensten. Dat varieert van functionele vragen tot complexe vragen over architectuur, implementatie en migratie naar bijvoorbeeld Azure’, aldus Van den Hoogenhof.
Uitleg over deze vraagstukken kunnen partners vinden in de Copaco Academy. Daar kunnen ze productinformatie vinden en zich inschrijven op webinars over bijvoorbeeld Office 365 en Azure. Binnen deze webinars komen producten als Team, Microsoft 365 en Windows Virtual Desktop aan bod. Ook zijn er technische en commerciële trainingen.
Copaco
Ict-distributeur Copaco is actief in de Benelux en Frankrijk. Het bedrijf telt vierhonderd medewerkers en levert computers, printers, netwerken, data-storage, mobiele telefonie, software, elektronica voor consumenten en industriële klanten, LED, en domotica oplossingen. Het dienstenaanbod bestaat uit diensten op het gebied van servers, storage, mobility, cloud en de afhandeling van administratieve processen en klantcontact in de logistiek (logistic fulfillment).