De Nederlandsche Bank (DNB) heeft voor vier jaar een groot deel van zijn it uitbesteed aan Centric. De it-dienstverlener uit Gouda gaat werkplekdiensten, de servicedesk en kantoorautomatisering leveren aan de 1800 medewerkers en neemt ook het datacenter in beheer. Centric beheert in de financiële wereld al diverse it-infrastructuren én (pensioen)administraties.
DNB verwacht door de uitbesteding van het it-beheer meer efficiëntie en flexibiliteit te creëren en de mogelijkheden op it-vlak te vergroten door met een it-specialist in zee te gaan. De aanbesteding voor zo’n it-partner op beheervlak vond in 2018 plaats. In september vorig jaar ging de voorlopige gunning naar Centric. Die is nu definitief.
Behalve dat Centric voor alle DNB-medewerkers de werkplekdiensten en kantoorautomatisering gaat verzorgen, komt er een servicedesk– op locatie, op de werkplek, telefonisch en online. Daarbij moet het bedrijf alle hard- en software up-to-date houden.
De digitale werkplekken met Windows 10 worden in fases getransformeerd naar de standaard werkplekoplossing van Centric. Hierbij krijgen alle medewerkers onder andere Office 365. Centric zorgt voor de uitrol en voor het beheer van werkplekconfiguraties en licenties.
Datacenter
DNB heeft ervoor gekozen om zowel de servicedesk als ook het datacenter bij Centric in beheer te gegeven. Volgens de bank is die keuze gemaakt om de hoge standaarden ten aanzien van data die veilig en goed moeten worden beheerd. De it-dienstverlener gaat voor het leveren van datacenterdiensten hybride cloudtechnologie inzetten om DNB meer schaalbaarheid te kunnen bieden.
Centric dreigt helemaal in de klauwen te vallen van een uiterst gevaarlijke vrouwelijke oplichter genaamd Rian van Rijbroek. Zij heeft inmiddels totale macht over Gerard Sanderink en zit ook achter de absurde en smadelijke beschuldigingen tegen Gerard’s voormalige geliefde.
Het is te hopen dat men zich bij DNB nu grote zorgen maakt. De juristen zullen nu wel gaan onderzoeken hoe men zonder schade op te lopen van dit contract af kan.