Metropoolregio Brainport Eindhoven. Die mondvol prijkt de komende seizoenen op de voorkant van het PSV-shirt. De nieuwe hoofdsponsor van de Eindhovense voetbalclub bestaat uit vijf grote bedrijven uit de regio: elektronicaconcern Philips, chipmachinefabrikant ASML, metaalconcern VDL, supermarktketen Jumbo en High Tech Campus Eindhoven.
De financiële ondersteuning van de regerend landskampioen – en waarschijnlijk ook de aanstaande – gaat komende zomer van start. De deelnemende partijen willen onder de noemer Metropoolregio Brainport Eindhoven de regio prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie.
Op het shirt van PSV staat nu nog Energiedirect.nl, die in 2016 Philips afloste als hoofdsponsor. Philips keert dus min of meer terug naar de club die nog steeds zijn naam draagt. Het energiebedrijf blijft overigens ook na de zomer betrokken, zij het op de achterkant van het voetbaltenue.
De overeenkomst tussen Energiedirect.nl en PSV brengt nu jaarlijks zo’n zes miljoen euro in het laatje van de voetbalclub. Hoewel er geen bedragen bekend zijn gemaakt rond de afspraken met Brainport Eindhoven is de verwachting dat dit bedrag substantieel hoger ligt.
Computable heeft een nieuw Topic ‘Voetbalvoorspellingen’? ‘…regerend landskampioen – en waarschijnlijk ook de aanstaande’. Dit moet tenminste onderbouwd zijn door machine learning, artificial intelligence, quantum computer en een digitale voetbal met sensoren.