Ict-dienstverlener Accenture neemt Storm Digital over. Dat bureau voor digitale marketing uit Amsterdam wordt onderdeel van de divisie Accenture Interactive Programmatic Services. Eind 2018 kocht het Amerikaanse ict-concern ook al Adaptly, een digitaal mediabureau uit New York. Met dit soort overnames wil Accenture internationale klanten op een hoger niveau datagedreven media- en marketingervaringen bieden.
Storm Digital werd opgericht in 2006 en is gespecialiseerd in het creëren van digitale ervaringen van klanten voor Nederlandse bedrijven en merken, waaronder ABN AMRO, Exact, KLM, Rituals en Transavia. De capaciteiten van het bedrijf omvatten dataverzameling, doelgroepanalyses, socialemediadiensten, advertentiediensten, mediaplanning en -inkoop, contentcreatie en digital business-diensten.
Storm Digital heeft ongeveer negentig medewerkers in dienst en is gevestigd in Amsterdam en Groningen. De overname van het bureau is de tweede investering van Accenture Interactive in Nederland. In 2016 werd al de, in Amsterdam gevestigde, ontwikkelaar van mobiele applicaties Mobgen overgenomen.