Plantronics, bekend van zijn headsets en het overgenomen Polycom, expert in videoconferencing, gaan samen verder als Poly. De nieuwe onderneming richt zich op vier innovatiegebieden.
Plantronics nam Polycom in juli vorig jaar over zo’n twee miljard dollar. De twee bedrijven trekken nu samen naar de markt onder de naam ‘Poly’. ‘Dit voelt als mijn eerste dag als ceo van een nieuw bedrijf’, zegt topman Joe Burton. ‘We zien oneindig veel kansen in hoe mensen vandaag de dag communiceren en samenwerken. Door verbeteringen in ai, machine learning en andere nieuwe technologieën geloven we in een toekomst waarin Poly zorgt voor verbinding. En waarin we uiteindelijk dát element worden, dat je niet opmerkt in een vergadering, maar dat wel de kwaliteit verbetert.’
Poly gaat zich op vier innovatiegebieden richten, klinkt het. De eerste is ‘intuïtieve werkplekken creëren voor iedereen’. Afleiding en geluidsoverlast op de werkplek moet aangepakt worden en het gebruik van ‘huddle rooms’ (waar groepen van twee tot zes personen in alle rust kunnen samenwerken) aangemoedigd. Werknemers moet ook ‘op hun eigen manier kunnen samenwerken’, bij voorkeur in een ‘mobile first’-omgeving. Tot slot moeten ‘cloudservices makkelijker’ gemaakt worden en moet it-professionals met Poly meer uit hun apparaten kunnen halen.