Het Amerikaanse SurveyMonkey neemt Usabilla over. Dit is een Amsterdamse leverancier van software om feedback van klanten te verzamelen en te analyseren. Bij Usabilla werken ruim 130 man in kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Australië. SurveyMonkey, dat eveneens oplossingen levert voor het registreren van online klantenfeedback, heeft zo'n tachtig miljoen dollar in een mix van contacten en aandelen over voor Usabilla.
Op basis van de zogeheten ‘voice of customer’-software van Usabilla kunnen organisaties hun producten en klantervaring verbeteren, aldus het bedrijf. Met de software zijn maximaal honderdduizend feedbackinteracties per dag te verzamelen. Usabilla claimt zo’n 450 klanten in 35 landen met zijn analysesoftware te bedienen, waaronder Philips, Lufthansa en Vodafone.
‘Usabilla’s oplossing voor het verzamelen van real time digitale feedback van klanten, versterkt ons zakelijk portfolio en vergroot onze internationale aanwezigheid,’ stelt Zander Lurie, topman van het Californische SurveyMonkey. Bij dit in 1999 opgerichte bedrijf voor het verzamelen van feedback het aanbieden van software voor online survey’s, werken 850 mensen.