T-Mobile Nederland krijgt binnenkort de beschikking over een intelligente chatbot die via verschillende kanalen communiceert met klanten. De bot wordt gebouwd door Atos en Google Cloud.
De chatbot maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (ai). T-Mobile gaat hem inzetten voor slimmere analyses van klantgegevens en klantcontacten. De technologie moet kosten verlagen en de klanttevredenheid verhogen.
Atos en Google Cloud hebben afgelopen november een proof of concept gebouwd. Naar eigen zeggen begreep deze chatbot al veel van de bedoelingen van de gebruikers. De testopstelling leverde het uiteindelijke contract op bij T-Mobile.
Gepersonaliseerd en intuïtief
De twee dienstverleners gaan de chatbot nu bouwen en doorontwikkelen met behulp van ai van een chatbot. Zo beschikt Google Cloud over een algoritme dat specifiek voor contactcenters is ontwikkeld. Met de kunstmatige intelligentie verwachten de partijen een meer gepersonaliseerde en intuïtieve klantbeleving te realiseren, die snel inzichten in klantgegevens biedt.
Atos en Google Cloud hebben al enige tijd een internationaal samenwerkingsverband. Dit heeft al diverse gezamenlijke contracten opgeleverd.