Dataspecialist EDM Media Group uit Nieuwegein neemt Human Inference uit Arnhem over. Dat bedrijf levert software op het gebied van datakwaliteit en identiteitsmanagement aan klanten in de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Human Inference is in 1986 opgericht en werd in 2012 overgenomen door Neopost, een Frans bedrijf gespecialiseerd in documentbeheer en klantcommunicatie. Human Inference werd hiermee onderdeel van Quadient Data, een Neopost-dochter die wereldwijd actief is op het gebied van klantencommunicatie, datakwaliteit en digitalisering.
Nu wordt het voormalige Human Inference overgenomen door EDM Media Group. De 35 medewerkers blijven zelfstandig vanuit Arnhem opereren onder de naam Human Inference. Dit gebeurt onder leiding van algemeen directeur Evert Wernsen. Hij is sinds 2016 werkzaam bij de organisatie als hoofd verkoop en operatie.
‘Wij zijn trots om de kennis en expertise van Human Inference op het gebied van datakwaliteitssoftware aan ons team te kunnen toevoegen. Het is een goede uitbreiding van onze datakwaliteitspropositie,’ vertelt Ronald Langendoen, algemeen directeur van de EDM Media Group.
Gezamenlijke klanten van beide organisaties zijn Nationale Nederlanden, Aegon, Essent en De Goudse.
EDM Media Group
De EDM Media Group, met vestigingen in Nieuwegein en Brussel, levert oplossingen op het gebied van datakwaliteit en marketingdoeleinden (klantinzicht en doelgroepbereik). Het bedrijf is opgericht in 1995 en heeft 85 medewerkers in dienst en bedient voornamelijk klanten in de Benelux. Het kantoor in het Verenigd Koninkrijk is per 1 januari 2019 gesloten.