Het Amerikaanse ticket- en evenementenplatform Eventbrite opent een eerste ontwikkelingscentrum in Spanje. De Amerikanen namen vorig jaar het Spaanse Ticketea over, de belangrijkste Spaanse speler in dit segment. Ook de Benelux zal profiteren van het nieuwe centrum, zegt Eventbrite.
Bij de vestigingen van Eventbrite in Madrid en Alicante werken nu tachtig mensen. Wanneer het nieuwe centrum opengaat, vanaf mei, moeten dat er drie keer zoveel worden. ‘Het nieuwe ontwerp- en ontwikkelingscentrum zal zich niet alleen op Spanje richten’, aldus Giuseppe Ciotta, Eventbrite’s directeur voor ontwikkeling in Spanje. ‘De engineers in Madrid en Alicante zullen samenwerken met collega’s van over de hele wereld om belangrijke onderdelen van Eventbrite’s internationale platform verder te ontwikkelen. Dit is cruciaal voor het succes van het bedrijf in de toekomst.’
Concreet zal er voor de Benelux meer capaciteit komen om de producten van Eventbrite beter aan te passen aan de lokale wensen en noden. Bovendien zullen ook Nederlandse en Belgische engineers en ontwikkelaars er aan de slag kunnen gaan.
In 2017 heeft Eventbrite (dat in 2006 werd opgericht) ruim 200 miljoen tickets uitgegeven voor meer dan drie miljoen evenementen in 170 landen. Klanten zijn onder andere Vrienden van Amstel Live, Emerce, elrow, Dekmantel en QMusic.