De Amerikaanse it-leverancier Servicenow realiseert in het financiële boekjaar van 2018 een omzet van 2,6 miljard dollar. Dat is een groei van 36 procent ten opzichte van het jaar ervoor (1,9 miljard dollar). Onder de streep noteert het bedrijf nog wel rode cijfers. Het gaat om een nettoverlies van 26,7 miljoen dollar. Dat is fors beter dan de jaren hiervoor, want in 2017 schreef Servicenow nog 149 miljoen dollar verlies. Zo blijkt uit de jaarcijfers.
Servicenow levert it-oplossingen om de it, personeelszaken, security en cms van bedrijven te verbeteren. De afgelopen jaren noteerde het rode cijfers. Echter lijkt het dit verlies steeds meer terug te brengen. Zo noteerde het in 2016 nog een verlies van 451,8 miljoen dollar en in 2017 ging het om een verlies van 149 miljoen. Afgelopen boekjaar, 2018, bracht Servicenow het nettoverlies terug tot 26,7 miljoen.
Gekeken naar de omzet van 2,6 miljard dollar, is 2,4 miljard dollar afkomstig uit abonnementen. De overige 187 miljoen dollar realiseert het bedrijf vanuit zijn professionele diensten. Gekeken naar de regio’s waar het bedrijf actief is, komt twee derde van de inkomsten uit de Verenigde Staten. De regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (emea) is goed voor een kwart van de omzet. De resterende 9 procent komt uit de regio Azië-Pacific (apac).