De CRM Partners Group gaat verder onder een nieuwe naam: Fellowmind. Met deze naamswijziging speelt het bedrijf in op de bredere dienstverlening naast enkel customer relationship management (crm). Daarnaast verwacht het bedrijf met deze naam internationaal aantrekkelijker te zijn.
CRM Partners heeft in 2018 meerdere overnames gedaan. Zo kocht het Pulse en AXtension in februari en kondigde het een maand later de overname van het Zweedse Endeavor aan. Dit gebeurde in het kader van de buy-en-build-strategie, die algemeen directeur Emiel Putman heeft opgesteld.
Met deze overnames breidt het bedrijf zijn portfolio uit. Waar het voorheen gericht was op crm-diensten, biedt het nu naar eigen zeggen het volledige portfolio rond het Microsoft Business Applications-platform. Putman legt uit: ‘Dankzij onze groei hebben we uitgebreide expertise in huis van back- en frontoffice-processen. De naam CRM Partners Group dekte daarom niet langer de lading.’ Reden om de internationale moederorganisatie een nieuwe naam te geven: FellowMind.
Onder die moederorganisatie opereren de Nederlandse bedrijven CRM Partners, Pulse en AXtension, het Duitse CRM Partners en het Zweedse Endeavor. Putman: ‘We creëren een organisatie met dochterondernemingen die ieder vanuit eigen domeinkennis en expertise opereren. We veranderen van een leverancier die it-systemen implementeert naar een organisatie die klanten meeneemt in de digitale transformatie.’
Groeistrategie
Het Nederlandse CRM Partners is in 2005 opgericht en veranderde in 2011 zijn naam naar CRM Partners Group vanwege de opening van een Duitse vestiging. Inmiddels is het omgedoopt tot Fellowmind. Deze internationaal opererende organisatie heeft ruim 450 medewerkers in dienst verspreid over acht kantoren in drie Europese landen. De organisatie wil in de komende vijf jaar uitgroeien tot 1500 medewerkers.