OKI Europe breidt zijn Shinrai-partnerprogramma uit met de dienst Smart Managed Page Services voor het gamma printers en multifunctionals. Het bedrijf volgt zelf de voorraad verbruiksgoederen op en maakt zo opslag overbodig. Het moet partners in staat stellen om sneller en nauwkeuriger in te spelen op de behoeften van klanten, zegt OKI.
Shinrai, Japans voor ‘loyaliteit en succes’, is de naam van OKI’s wereldwijde kanaalpartnerprogramma. De individuele partnerstatus is gebaseerd op het bedrijfsmodel en afhankelijk van de integratie en betrokkenheid van de distributeur bij OKI. Partners kunnen zich binnen het programma specialiseren in verschillende domeinen: grafische kunsten, oplossingen, ondersteunende diensten of Smart Managed Document Solutions.
Partners die gebruik maken van met Smart Managed Page Services hoeven geen voorraadniveaus meer bij te houden voor het gamma standaardprinters – en multifunctionals. OKI beheert zelf verbruiksartikelen op Europees niveau met behulp van een automatisch volgsysteem. Zo worden artikelen automatisch besteld en geleverd wanneer nodig. Hierdoor blijft de printervloot van de klant operationeel, terwijl het tijdrovende bestellen en volgen van verbruiksgoederen verdwijnt.
‘Smart Support vermindert niet alleen de downtime van de printers van onze klanten, maar vermindert ook de kosten voor verbruiksartikelen en benodigde opslagruimte’, zegt Erik Piepenburg, business development manager bij OKI. ‘Partners die gebruik maken van OKI’s Smart Managed Page Services profiteren van een transparante bedrijfsplanning waardoor ze sneller en nauwkeuriger kunnen reageren op de behoeften van klanten. Op deze manier evolueren zij van leveranciers naar betrouwbare partners.’