SAP-dienstverlener Acorel uit Den Bosch heeft eCommerce-expert Summica overgenomen. Daarmee wil het bedrijf zijn positie in het Nederlandse SAP Customer Experience-domein verstevigen. Welk bedrag met de overname gemoeid is, blijft onbekend.
Summica is opgericht in 2008 en adviseert en ondersteunt organisaties naar eigen zeggen in het omzetten van complexe commerce-doelstellingen naar efficiënte en gebruiksvriendelijke oplossingen. Het team van elf developers en consultants blijft in Alkmaar gevestigd. Daardoor heeft Acorel nu in Noord- en Zuid-Nederland een kantoor.
Cloudoplossingen voor online handel
Taco Schallenberg, directeur van Acorel: ‘Met Summica versterken we onze aanwezigheid op de Nederlandse markt van SAP Commerce Cloud-oplossingen. Naast sales, service en marketing zijn we nu ook op het gebied van commerce sterk bezet.’
Maurice Rootjes, managing partner bij Summica: ‘Zowel klanten van Acorel als Summica profiteren van deze overname. Acorel vergroot haar slagkracht op het gebied van commerce. Klanten van Summica krijgen het volledige SAP Customer Experience-portfolio en managed services tot hun beschikking. Gezamenlijk zijn we in staat om meer continuïteit te bieden met een sterke focus op de eindklant.’
Klantbeleving
Peter-Hendrik van de Poppe, binnen SAP verantwoordelijk voor de klantbeleving: ‘Acorel en Summica staan beide bekend in de markt als ervaren en succesvolle SAP Customer Experience-partners. Dagelijks helpen ze organisaties met het creëren van klantbelevingen door te focussen op de eindklant. Ik twijfel er niet aan dat de combinatie van de twee bedrijven succesvol zal zijn, zeker door hun uitgebreide expertise en netwerk gaan ze nieuwe kansen creëren en doelstellingen realiseren voor onze klanten.’