Ruim tienduizend mensen hebben een handtekening gezet onder een petitie voor het behoud van XS4All als zelfstandig bedrijf en merk. Ze willen niet dat het merk opgaat in KPN. Donderdag 10 januari 2019 meldde KPN dat de naam XS4All mogelijk verdwijnt.
Het mogelijk schrappen van de merknaam van XS4All door KPN leidt tot veel kritiek. Critici vrezen dat ook de dienstverlening en bedrijfsvoering verandert als het bedrijf opgaat in KPN.
In de petitie, door klanten, medewerkers en sympathisanten van XS4All ondertekend, verzoeken de ondertekenaars KPN om het voornemen om de merknaam XS4All te schrappen, niet door te laten gaan.
‘KPN is voornemens de merknaam XS4All te laten verdwijnen. Dat is het kip met de gouden eieren slachten. XS4All is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4All is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen’, schrijft initiatiefnemer Kirsten Verdel. Die ex-politica en Amerikadeskundige werkte in het verleden bij XS4All.
Reacties
Op Computable.nl reageren lezers geërgerd op het plan van KPN om de naam van XS4All te wijzigen en het bedrijf op te laten gaan in KPN.
Hoewel KPN aangeeft dat die mogelijke naamswijziging geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsstrategie, trekken veel lezers dat in twijfel. Volgens hen ligt het privacy-bewustzijn, de dienstverlening van de helpdesk en de kwaliteit van beheerdiensten hoger dan bij KPN. Zij denken dat XS4All onder de vlag van KPN die eigen identiteit zal verliezen.
Reactie KPN
Een KPN-woordvoerder laat na vragen van Computable weten: ‘We zien het sentiment. Wat we donderdag hebben aangekondigd, gaan we zorgvuldig uitvoeren. Wij gaan met klanten in gesprek over hoe we dit zo goed mogelijk kunnen doen.’
KPN blijft benadrukken dat er voor klanten niets verandert. ‘Zij blijven de diensten en kwaliteit ervaren zoals zij die gewend zijn.’ Ook mogen klanten hun XS4All e-mailadres behouden, meldt KPN
Ik heb niets met KPN, wel alles met XS4ALL. Ik denk dat KPN wil bezuinigen door XS4ALL effectief te laten verdwijnen en er alleen een virtuele facade van achter te laten zodat het net lijkt alsof er niets veranderd is. Glupo’s!
Mooie vorm van framen door KPN:
‘We zien het sentiment”
Discussie gesloten dus want het is slechts sentiment wat aan bezwaren opgeworpen wordt
Als die mensen dat zo graag willen moeten ze niet alleen een handtekening zetten maar vooral met veel geld komen en deze organisatie wegkopen bij KPN. Rare actie.
En als iemand bang is dat in deze sector nu een gat valt: spring er in!!! Grijp je kans!!!
Als XS4ALL moet blijven is het in stand houden van de merknaam niet voldoende, dan moet de organisatie daarachter ook in stand blijven. Alders wordt het niks anders dan een Mercedes ster plakken op een gewone middenklasser.
Mocht de organisatie niet in stand blijven, dan snap ik KPN wel. Een merknaam in de markt houden kost bakken met geld en dat kun je ook op een andere manier besteden.
Hoe is het mogelijk dat het management van KPN niet in de gaten heeft dat voor de “oudgedienden” XS4all voor alles staat waar de KPN niet aan kan tippen? Als XS4all geen zelfstandige eend in de KPN-bijt kan blijven, zal het voor velen moeilijk zijn een waardige vervanger te vinden. Mijn opzegging – na bijna 30 jaar – staat in ieder geval klaar, mocht KPN XS4all ook organisatorisch in willen lijven.
Ik zie de eerste korting op mijn abo al aankomen 🙂 . Altijd iets duurder maar betere service en kwaliteit van de verbinding. Die valt nu weg dus dat betekent uiteraard dat het tarief naar beneden kan… Meer dan 20 jaar met alle plezier gebruik gemaakt van de XS4ALL diensten, jammer dat het zo loopt. Maar eens om kijken naar een andere provider…
Hoe lang denk KPN zich in de markt van ICT te kunnen handhaven? Een gerechtvaardigd onderwerp van zorg want KPN is een zwakke speler. De geïnitieerde integratie van XS4ALL lijkt een noodgreep en mijn vertrouwen in KPN is nihil.
Eerst twee keer een absurde prijsverhoging bij XS doorvoeren en vervolgens het verhaal dat de dienstverlening door KPN wordt overgenomen.
In Nederland kan alles…
Je verhoogt de 2x prijs van de kwaliteits appels en levert rotte appels. Om met de woorden van Rutte te spreken: “ik wil die lui wel in elkaar slaan”.
Laat ik het beschaafd houden. Ik heb inmiddels Nederland verlaten.
Jarenlang zijn er dure advertenties voor de merknaam XS4ALL in kranten geplaatst – ik begrijp niet hoe je een kwaliteitsbrand zo kan dumpen. Dat gezegd hebbende, toen ik zelf besloot van XS4ALL over te stappen op Ziggo omdat ik al jaren 50 euro pm betaalde voor een koperdraadje met 12mbit, belde de XS4ALL verkoper mij op en vroeg ‘waar ik eigenlijk al die bandbreedte voor nodig had’. Wat een stompzinnige vraag. Hij bood me toen een 10 euro goedkoper en niet officieel bestaand abo aan zonder Spotify. Sigaar uit eigen doos. Ik betaal nu 10 euro voor internet bij Ziggo en heb dubbele bandbreedte (25mbit was tijdelijke actie van Ziggo, bestaat ook niet officieel). Een behoorlijk stabiel netwerk, vast IP adres (OK afhankelijk van het modem) en een heel goed bereikbare helpdesk. Mag ook wel eens gezegd.
Mevrouw Verdel is niet helemaal correct: in de laatste test van de Consumentenbond kwam KPN Glasvezel als beste uit de test. Toegegeven, marginaal, maar als je de plaatsen en de punten kijkt, zie de dat het lood om oud ijzer is. En laten we eerlijk zijn: XS4ALL is al voor een groot deel gewoon KPN wholesale, dus waarom moet je nog de moeite doen om een apart merk in de lucht te houden, waar méér mensen vertrekken dan bijkomen.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste