Microstrategy, de Amerikaanse leverancier van bi- en analyticssoftware, brengt MicroStrategy 2019 uit. Dit enterprise-platform ondersteunt digitale transformaties en beschikt over ‘federated analytics’, waardoor organisaties zakelijk inzicht en intelligence kunnen optimaliseren.
In MicroStrategy 2019 staat ‘hyper-intelligentie’ centraal, ofwel de verbeterde manier waarop gebruikers toegang hebben tot de informatie. Organisaties kunnen via zogenaamde hypercards informatie direct naar webapplicaties zoals e-mail, Salesforce of Office 365 sturen. Gebruikers hoeven niet meer te klikken om informatie te krijgen, maar gewoon de muis op een naam of woord laten rusten. Daarna komt de hypercard tevoorschijn.
Organisaties kunnen bijvoorbeeld een klanten-hypercard uitrollen voor hun verkopers. Deze presenteert informatie afkomstig uit Salesforce.com of vergelijkbare databronnen. Wanneer verkopers een naam van een van hun klanten in hun e-mail, spreadsheets, een crm-systeem, LinkedIn, Google Search of andere websites tegenkomen, dan markeert MicroStrategy deze klantnaam. De vertegenwoordiger krijgt door zijn cursor of muis over het gemarkeerde woord te bewegen de bewuste kaart op het scherm. Zo krijgt hij inzicht in belangrijke kpi’s, vergaart hij relevante informatie en een bepaalde actie voorgesteld krijgen.
Met ‘federated analytics’ kunnen organisaties de analysetools die ze nu gebruiken – zoals Microsoft Power BI, Tableau en Qlik – optimaal benutten door deze aan te sluiten op het MicroStrategy 2019-platform. Via vooraf geconfigureerde connectoren voor deze data-analyseoplossingen zijn vertrouwde datasets te visualiseren en toe te passen. Zo hoeven medewerkers hun processen en manier van werken niet aan te passen en is de schaal van de analyses en het aantal databronnen uit te breiden.