Ict-dienstverlener Centric wil zich meer richten op cloud- en uitbestedingscontracten en draagt zijn generieke hardware- en onderhoudsactiviteiten over aan reseller Het IT uit Zoetermeer. De twee bedrijven werken al langere tijd samen.
Het IT levert ondersteuning aan ict-afdelingen in de grootzakelijke markt en in de overheidssector. Onderdeel van Het IT is Hartman Service Center, dat detachering, projectondersteuning en servicecontracten biedt.
De Zoetermeerders selecteren en leveren it-producten, ondersteunen bij implementatie, uitrol en gebruik ervan. Ze hebben daarvoor partnerovereenkomsten met diverse it-fabrikanten, zoals Dell, HP, VMware, IBM, Microsoft, HPE, Veeam en Lenovo.
Focus op cloud en uitbesteding
Hardware- en onderhoudscontracten behoorden volgens de woordvoerder jarenlang tot de kernactiviteit van Centric, maar inmiddels niet meer. De onderneming heeft zich de afgelopen jaren onder meer toegelegd op cloud computing en it-uitbesteding, vertelt ze aan Computable. Dit is de aanleiding om de generieke hardware- en onderhoudsdiensten over te dragen aan Centrics zakelijke partner Het IT.
Diverse gemeenten en middelgrote organisaties gebruiken de diensten die Centric nu overdraagt. De woordvoerder wil niet vertellen hoeveel klanten naar Het IT overgaan, maar wel dat het onder meer gemeenten betreft. Centric blijft de hardwarediensten wel aanbieden aan zijn klanten, maar de uitvoering ervan is vanaf nu in handen van Het IT.
Tien medewerkers van Centric verhuizen mee naar Het IT. Volgens directeur Karim Henkens van Centric blijft de kennis en ervaring van het team op deze manier geborgd.