Macty, een Brusselse startup die kunstmatige intelligentie (ai)-oplossingen ontwikkelt voor de mode-industrie, lanceert de ‘Complete the Look’-applicatie. Die maakt gebruik van ai en computervision om klanten van modewinkels betere productsuggesties aan te bieden. Dit moet winkels helpen om meer en beter te verkopen. Softwareontwikkelaar Qt hiel bij de ontwikkeling van de app.
Macty wordt gelanceerd in samenwerking met het Belgische lingeriemerk Van de Velde. Met de Macty-applicatie kunnen klanten foto’s van kleding en outfits uploaden om de aanbevolen bijpassende producten uit de collecties van Van de Velde te bekijken. Die selectie gebeurt door middel van algoritmen voor zelflerende systemen.
De applicatie kan zowel online als in fysieke winkels gebruikt worden dankzij een geïntegreerd systeem dat werd ontworpen in samenwerking met software developer Qt. De app van Macty wordt momenteel getest met klanten in Amsterdam in het Lincherie Experience Center.
Susana Zoghbi, oprichter en ceo van Macty: ‘Mensen worden aangetrokken door nieuwe winkelervaringen, door nieuwe vormen van interactie en manieren om producten te vinden. Het is vandaag dan ook essentieel voor verkopers om deze ervaringen te kunnen aanbieden. Onze ‘Complete the Look’-app inspireert klanten terwijl het verkopers helpt om de vindbaarheid van hun producten te vergroten en de verkoop te stimuleren.’