Het marktonderzoeksbureau Forrester Research lijft het advies- en researchbedrijf SiriusDecision in voor 245 miljoen dollar. Forrester Research wil zo meer betrokken worden in operationele zaken en meer chief marketing officers bereiken. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht.
Strategisch onderzoek, consulting en adviesdiensten combineren met de meer operationele kant van zakendoen, dat is het hoofddoel van de overname van SiriusDecisions door Forrester. De adviesmarkt is zo’n twintig miljard dollar waard, schat Forrester, met operations erbij verdubbelt dat naar veertig miljard.
SiriusDecisions is vooral bekend van zijn methodologieën voor marketing, verkoop en productbeheer. Forrester wil die methodologieën ook aan de it-industrie aanbieden. Een van de concepten die het bedrijf lanceerde, is de ‘Demand Waterfall’ waarmee B2B-bedrijven de weg van lead naar omzet kunnen omschrijven en meten.
SiriusDecisions werd in 2001 opgericht en draait een omzet van zo’n 87 miljoen dollar. Het bedrijf heeft zo’n 1400 klanten en 340 werknemers. Van de 3500 klanten van Forrester overlappen er slecht 278 met die van SiriusDecisions.