Het is bijna zover! Op 30 oktober vindt de spectaculaire uitreiking van de Computable Awards 2018 plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. In deze reeks spreken we met de genomineerden over hun bedrijf en hoe ze toeleven naar de belangrijkste dinsdagavond van het jaar. Peter-Paul Feijen, managing director Netherlands bij onepoint, blikt in dit artikel terug en kijkt vooruit.
Hoe kijkt uw organisatie terug op de eerste negen maanden van 2018?
We kijken met trots terug op de eerste negen maanden van het jaar. We hebben als onepoint enorme stappen gezet, we zijn met 50 procent in één jaar tijd gegroeid, hebben onze bestaande klanten nagenoeg allemaal verlengd en elke maand 1 of meer nieuwe klanten mogen toevoegen. We hebben de kwaliteit en veiligheid verder verbeterd hetgeen we nu onderstrepen met iso-certificering. En we zijn veel zichtbaarder in de markt. Kortom grote stappen in een korte tijd. We zijn daarbij dankbaar voor het vertrouwen van onze klanten en het commitment van onze medewerkers.
Wat is in uw ogen in deze periode de meest opvallende gebeurtenis in de Nederlandse ict-markt? Waarom vindt u dit?
We zien heel veel belangrijke technologische ontwikkeling in de markt. De steeds grotere adoptie van IoT en big data, de toenemende aandacht voor artificial intelligence en orkestratie en de opkomst van gamification. Belangrijker is dat de markt deze vraagstukken steeds meer vanuit business perspectief gaat benaderen. Hoe krijgen we meer inzicht in bepaalde risico’s en kunnen we risico’s in de toekomst reduceren? Hoe verbeteren de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening aan de klant? Hoe kunnen we de absorptie van kennis beter borgen? Dat zijn de vragen van onze klanten. En dan is het mooi dat we in staat bij deze vraagstukken met passende oplossingen kunnen helpen.
Wat zijn jullie meest aansprekende prestaties tot nog toe in 2018?
We zijn heel trots op een groei van 50 procent in fte en omzet in een jaar tijd en het feit dat al onze bestaande klanten voor een verlenging van de samenwerking hebben gekozen. Daarnaast zijn we in staat geweest elke maand nieuwe klanten aan ons te binden. Deze klanten kiezen voor een persoonlijke relatie, een samenwerking in goede sfeer en voelen de focus op kwaliteit, medewerker en klant tevredenheid. Het feit dat we door IDG als nummer één challenger werkgever op het gebied van digitale transformatie zijn gekozen onderstreept enerzijds dat we medewerkers innovatieve opdrachten kunnen leveren en anderzijds de toegevoegde waarde die we aan klanten kunnen bieden.
Wat was jullie belangrijkste leerles tot nog toe in 2018?
Dat het niet om it gaat maar om toegevoegde waarde. En dat focus op kwaliteit, tevreden medewerkers en tevreden klanten automatisch leidt tot groei en een gezonde organisatie.
Iedereen transformeert; waarheen ontwikkelt uw organisatie zich? Hoe gaan jullie dat doen?
Wij zullen ons meer en meer gaan richten op het leveren van toegevoegde waarde middels innovatieve oplossing en diensten. En dat altijd in een mix van basis it-diensten zoals cloud, werkplek, security diensten en nieuwe technologieën. Hierbij blijven we als onepoint bij voorkeur hét aanspreekpunt van de klant, waarbij het we diensten leveren in een ecosysteem van partners.
Wat worden voor jullie de uitdagingen van 2019? Waarom is dit?
Een uitdaging blijft het vinden van goede collega’s die de groei van onze organisatie kunnen blijven ondersteunen. We geloven dat de focus op tevreden medewerkers en de aandacht voor de business doelstellingen van onze klanten voldoende nieuwe uitdaging biedt en een prettige werkomgeving waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
Waarop gaat uw organisatie zich in 2019 richten? Waarom is dit?
We zullen ons in 2019 blijven richten waar we ons al jaren op richten, onze klanten en medewerkers. Waarbij we ons focussen op enerzijds een stabiele en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en anderzijds op het leveren van toegevoegde waarde. Daarnaast onze medewerkers aangezien zij onze ambassadeurs zijn en zich altijd volledig inzetten voor de organisatie.
Wat betekent een nominatie voor de Computable Awards 2018 voor uw organisatie?
Om te beginnen is het erkenning van de samenwerking die we hebben met onze belangrijke klant Partners voor Jeugd. Daarnaast is het een compliment voor ons team dat zich elke dag inzet om onze klanten een optimale dienstverlening te bieden. En voor ons als organisatie is onderstreept het dat aandacht voor de klant, onze medewerkers en kwaliteit gezien wordt door onze klanten en de markt.