Zestien Nederlanders ontvangen op zaterdag 24 november in het Parktheater in Eindhoven ieder twee ict-masters. Hiervoor hebben zij de afgelopen twee jaar aan minimaal twee Europese tech-universiteiten, waaronder de TU Delft, TU Eindhoven en UT Twente, gestudeerd. Dit in het kader van de EIT Digital Master School. Studierichtingen van de Nederlanders zijn onder meer data science, security & privacy, internet en cloud computing.
De EIT Digital Master School bestaat uit een netwerk van achttien Europese technische universiteiten en biedt sinds 2012 diverse masteropleidingen aan. Sinds de start zijn 1750 studenten aan de opleiding begonnen, waarvan vierhonderd dit jaar. Twee derde van de studenten haalt de master binnen de studietijd van twee jaar.
Dit studiejaar behaalden in totaal 245 studenten uit Europa een dubbele tweejarig masterdiploma bij EIT Digital, waarvan zestien Nederlanders. De studierichtingen zijn: Data Science (57 studenten, waarvan zes Nederlanders), Human Computer Interaction (vijftig studenten, waarvan zes Nederlanders), Embedded Systems (veertig studenten, waarvan één Nederlander), Internet Technology and Architecture (36 studenten, waarvan één Nederlander), Digital Media Technology (twintig studenten), Cloud Computing and Services (achttien studenten, waarvan één Nederlander), Security and Privacy (dertien studenten) en Software & Service Architecture (elf studenten, waarvan één Nederlander). Zij ontvangen hun diploma op 24 november in Eindhoven in het Parktheater. Na de ceremonie volgt een diner en een feest in het Evoluon in Eindhoven.
Autonomous Systems
EIT Digital zegt elk jaar de relevantie van de masterprogramma’s te bekijken en hier eventueel wijzigingen in aan te brengen. Zo start vanaf september 2019 het nieuwe programma Autonomous Systems, de nummer-1 trend volgens Gartner.
In het studiejaar 2018-2019 kunnen studenten zich inschrijven voor zeven masters, te weten: Autonomous Systems, Cloud and Network, Infrastructures, Cyber Security (voorheen Security and Privacy), Data Science, Embedded Systems, Human Computer Interaction and Design en Visual Computing and Communication (voorheen Digital Media Technology).