De Japanse printspecialist Ricoh neemt het eveneens Japanse LAC Corporation over. LAC beschikt over inkjettechnologie voor het printen op driedimensionale oppervlakken, zoals zijkanten van auto’s, vrachtwagens, vliegtuigen, banden en glazen flessen.
LAC, opgericht in 1983, heeft een technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt inkt met een hoge viscositeit, op een afstand van maximaal 100 mm, rechtstreeks op driedimensionale objecten te printen. Daarmee ontwikkelt, produceert, verkoopt en ondersteunt het bedrijf industriële printsystemen voor onder meer auto’s en flessen met vloeibaar petroleumgas.
De investering in LAC is onderdeel van het Growth Strategy Plan van Ricoh. Door de inkjettechnologie van LAC te combineren met de eigen technologie, wil Ricoh meerwaarde creëren voor haar klanten. Daarnaast is Ricoh van plan om het assortiment van LAC via het eigen netwerk ook in andere regio’s op de markt te brengen.
Ricoh is actief in ruim 200 landen en draaide in zijn laatste boekjaar een omzet van bijna 19,5 miljard dollar.