Ingenieursbureau Antea Group heeft een pop-up store op Utrecht Centraal geopend. In deze winkel kunnen deelnemers door middel van virtual reality de Dom-toren beklimmen. Bezoekers zetten virtueel de klok gelijk, versterken de toren met bakstenen en kunnen het carillon een lied laten spelen. Hiermee toont het ingenieursbureau één van de projecten waaraan het werkt.
Antea Group wil met de pop-up store bezoekers kennis laten maken met het ingenieurswerk. Zo toont het bedrijf projecten waaraan gewerkt wordt: van een dijk voor droge voeten tot dronetechniek en van slimme autoweg tot energieneutrale woonwijk.
Daarnaast wil het bedrijf met bezoekers in gesprek gaan over de toekomst van Nederland. ‘We willen mensen laten zien wat we doen, maar vooral ook van hen horen wat er bij hen leeft en waar wij volgens hen onze denkkracht op in moeten zetten’, vertelt Eelke Dute, één van de initiatiefnemers.
De tijdelijke winkel wordt gerund door de medewerkers van Antea Group en is tot en met zondag 28 oktober te bezoeken op het winkelplein in Utrecht Centraal tussen de sporen 18/19 en 20/21 aan de zuidzijde van de stationshal.