Infor komt met een reeks nieuwe producten onder de Coleman-paraplu, het artificial intelligence (ai)-platform van de softwareleverancier. Het betreft vooral ai-toepassingen voor het verbeteren van productlijnen. Het bedrijf heeft hier de afgelopen twaalf maanden aan gewerkt. Dit maakte Charles Phillips, topman van Infor, deze week op het jaarlijkse klantenevent in Washington bekend.
Het eerste nieuwe product is de Infor Coleman Digital Assistant, dat per direct beschikbaar is voor gebruikers van Infor OS. De digitale assistent is bedoeld om werknemers te ondersteunen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden en om hun productiviteit te verbeteren.
De digitale assistent biedt een conversationele gebruikerservaring en maakt daarbij gebruik van Natural Language Processing (NLP), in combinatie met diepgaande domein- en marktkennis, om te chatten en praten met gebruikers. In de toekomst zal de oplossing naar verwachting ook afbeeldingen kunnen analyseren om mensen te helpen efficiënter te werken.
De Infor Coleman Digital Assistant zal naar verwachting tegen het einde van 2018 geschikt zijn voor Amazon Alexa for Business. Dit platform biedt tools om Alexa-apparaten te beheren, gebruikers te registreren en ‘skills’ te configureren met extra beveiligingsopties. Infor en AWS zijn partners.
Machine learning
Tijdens het Inforum-event introduceerde het bedrijf ook het Infor Coleman AI Platform voor embedded machine learning-modellen, dat naar verwachting in het voorjaar van 2019 beschikbaar zal zijn.
Het machine learning-platform werkt onder het oppervlak van een applicatie en kan processen zoals voorraadbeheer, transportrouting en voorspellend onderhoud verbeteren door middel van datamining en machine learning.
Het platform is specifiek ontworpen voor niet-technische, zakelijke gebruikers en is gebouwd op het fundament van branchespecifieke gegevens. De Infor Coleman AI-modelleeromgeving maakt het mogelijk dat organisaties zelf modellen kunnen maken op basis van hun eigen gegevens en ervaringen.
Infor Coleman Roadmap
Enkele nieuwe mogelijkheden die Infor in de nabije toekomst verwacht aan te bieden met zijn Infor Coleman-technologiestack zijn barcode- en QR-codescanning en op maat gemaakte beeldtraining, of beeldherkenningstechnieken, bekend als Infor Coleman Vision. Zodra een gebruiker een gescande barcode of productafbeelding aan Coleman voorlegt, kan het systeem bijvoorbeeld de gewenste productinformatie en bestelinstructies produceren, of een andere relevante functie aanroepen die via de Infor Coleman Digital Assistant skill builder is gemaakt.
Het thema van Inforum is dit jaar Human Capital. Chief executive officer (ceo) Charles Phillips roept in dit kader bedrijven op om de toekomst van werk opnieuw te definiëren. ‘Werk is belangrijk voor je sociale positie en zelfvertrouwen. En medewerkers moeten beter worden in wat ze doen, en hun plezier en productiviteit vergroten.’
Hij kaart daarmee de discrepantie aan at veel medewerkers vaak niet betrokken zijn bij wat hun bedrijf doet; wat ten koste gaat van de productiviteit. Ook laat de productiviteitsgroei de laatste tien jaar een daling zien en is er een mismatch tussen de aanwezige banen en de beschikbare vaardigheden van werkzoekenden. Volgens Phillips kan een ai-platform als Infor Coleman zien waar problemen optreden en tonen waar technologie kan helpen werkprocessen te verbeteren.
Behulpzaam
De Infor Coleman Digital Assistant helpt werknemers ook nog met de volgende zaken:
• Advies. Het kan intelligente inzichten bieden die gebruikers helpen bij het nemen van beslissingen.
• Aanvullende informatie. Op kritieke beslismomenten kan het belangrijke informatie leveren en daarmee iemands werkzaamheden aanvullen, als een soort virtuele collega die meehelpt.
• Automatisering. Het kan laagwaardige, repetitieve taken uitvoeren, zodat gebruikers zich kunnen richten op waardevollere werkzaamheden.
• Conversatiemogelijkheden. Het kan een betere gebruikerservaring bieden door efficiëntere interacties.
Een van de bèta-klanten van Infor Coleman Digital Assistant is Grimco, een Amerikaanse fabrikant en distributeur van signing en belettering. Het bedrijf gebruikt Coleman om sneller producten in de voorraad te vinden, zodat klanten sneller geholpen en van beter van advies voorzien kunnen worden.
Rick Rider, Infor Coleman Product Director: ‘Volgens onderzoek van McKinsey & Company besteedt de gemiddelde interactiewerknemer bijna twintig procent van zijn tijd aan het zoeken naar informatie of het opsporen van collega’s voor hulp bij specifieke taken. Door nu snel gegevens te kunnen vinden, repetitieve processen te automatiseren en te helpen bij het optimaliseren van workflows kan Coleman de werkervaring verbeteren en ervoor zorgen dat werknemers productiever zijn. Dit kan organisaties aanzienlijke besparingen opleveren.’