It-dienstverlener Conclusion uit Utrecht wil Mybrand overnemen. Die Nederlandse SAP-dienstverlener fuseert met Conclusion Xtensional, de SAP-gespecialiseerde dochter van Conclusion, en blijft onder eigen merknaam opereren. Via de overname wil de Utrechtse organisatie groeien op de SAP-markt. Er worden geen financiële details bekendgemaakt.
SAP-dienstverlener Mybrand is in handen van De Hoge Dennen Capital. Die investeerder heeft sinds 2015 een meerderheidsbelang in het bedrijf. Via de overname fuseert het met Conclusion Xtensional, één van de dochters van Conclusion.
Mybrand wordt de nieuwe merknaam van de Conclusion-dochter op het gebied van SAP-dienstverlening. De organisatie heeft zo’n 250 medewerkers in dienst, verspreid over vestigingen in Amstelveen, Apeldoorn en Geertruidenberg. Het bedrijf krijgt er via Conclusion Xtensional nog een vierde locatie bij, namelijk in Nieuwegein. Daar zijn zo’n zestig man werkzaam. Jan Riksen, huidig directeur van Conclusion Xtensional treedt toe tot het managementteam van de nieuwe organisatie. Seger Theuns, directeur van Mybrand, blijft aan als algemeen directeur.
Mybrand heeft als nieuwe Conclusion-dochter de ambitie om in 2021 een ‘leidende positie’ in de Nederlandse SAP-markt te realiseren. Via de fusie krijgen de partijen toegang tot specifieke kennis, wat moet helpen om de doelstelling te realiseren. De merknaam Conclusion Xtensional verdwijnt op termijn uit de markt.
Conclusion is in 1997 opgericht en sinds 2016 in handen van de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital, onderdeel van het familiebedrijf SHV (Steenkolen Handels Vereniging). De it-dienstverlener focust zich op de veiligheid, het vervoer en de zorg. Het beschikt in totaal over over 22 dochters.
Goedkeuring voor de overname is aangevraagd bij de Autoriteit Consument en Markt.