Het cloudcommunicatieplatform Messagebird integreert de Whatsapp for Business-api in het eigen communicatieplatform. Dat maakt het voor bedrijven mogelijk om wereldwijd met klanten te communiceren via Whatsapp. Bijvoorbeeld door koppelingen met de klantenservice. Klanten kunnen bij vragen bijvoorbeeld eenvoudig een video sturen via Whatsapp.
Volgens Messagebird kunnen bedrijven op eenvoudige wijze onder meer afbeeldingen, audio of geolocaties delen met hun eindklanten die Whatsapp hebben geïnstalleerd. Naast dat bedrijven zelf ook vanuit klanten video’s kunnen ontvangen om beter te begrijpen wat ze bedoelen en op die manier betere service te verlenen.
Ook zou de integratie met Messagebird bedrijven in staat stellen gebruik te maken van de zogenoemde sms-fallback voor urgente berichten, waardoor klanten altijd informatie ontvangen. Of ze nu wel of geen toegang hebben tot het internet.
Snelle verbinding met klanten
De integratie van de zakelijke Whatsapp-oplossing in het communicatieplatform van Messagebird
biedt verder directe toegang tot Zendesk-ondersteuning voor het bijhouden van prestaties en analyses. Ook ondersteunt het een klantenservice bij het verzenden van updates over bijvoorbeeld wijzigingen in reisroutes, systeemuitval of locatiegerichte meldingen.; Daarnaast maakt het mogelijk om informatie over bestellingen, leveringen, afspraakherinneringen en betalingsverwerkingen op een platform te plaatsen dat meerdere keren per dag door klanten bekeken wordt.
‘De consument van tegenwoordig wil graag snelle toegang tot bedrijven, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Dankzij deze integratie kunnen bedrijven van elk formaat eenvoudig en snel verbinden met het wereldwijde publiek van Whatsapp’ aldus Robert Vis, ceo van Messagebird.
Op dit moment maken volgens Whatapp 1,5 miljard mensen in 180 landen gebruik van de berichtendienst.