Rexai uit Amsterdam haalt 1,5 miljoen euro op. De startup biedt een tool op basis van kunstmatige intelligentie (artificial intelligence, ai) om realtime personalisatie op online kanalen aan te bieden. De investeringsronde werd geleid door Newion Investments uit Amsterdam in combinatie met angel investeerders binnen de e-commerce- en cybersecurity-industrie.
Rexai biedt zelflerende software die op basis van kunstmatige intelligentie de content op online kanalen realtime personaliseert. Dit moet resulteren in betere resultaten voor zowel bedrijven als de bezoekers. De technologie is naar eigen zeggen te integreren aan elk bestaand e-commerce- of marketingplatform.
‘Rexai is in staat om gedrag in realtime te interpreteren en de intentie van een klant te voorspellen om zo personalisatie op individueel niveau aan te bieden in milliseconden, terwijl bijvoorbeeld de volgende pagina wordt geladen of de e-mail wordt geopend’, vertelt Abhishek Mukherjee, cto van Rexai. ‘Bij het bepalen welke producten of content er getoond wordt, worden ook zakelijke doelstellingen in overweging genomen vanuit het businessdashboard zoals voorraadbeheer, omzet- of conversiedoelstellingen.’
De startup haalt nu 1,5 miljoen euro op bij de Amsterdamse investeerder Newion Investments en angel investeerders. Het gebruikt dit geld om zijn marketing- en verkoopteam uit te breiden. Daarnaast wil het in partnerships met e-commerce- en marketingplatforms investeren om zijn technologie beschikbaar te maken voor een breder publiek van marketing- en commerceprofessionals.
Rexai is in 2016 opgericht door Saeed Younesi en heeft vestigingen in Amsterdam en het Spaanse Valencia. De startup heeft zeventien medewerkers in dienst, voornamelijk data-engineers, data scientists en softwareontwikkelaars.