Wilco van Bezooijen rolde midden jaren negentig, na zijn studie commerciële economie, meteen de printerwereld in door bij Xerox aan de slag te gaan. Inmiddels werkt de geboren en getogen Rotterdammer ruim 27 jaar in de printing- en document management-markt. Begin 2017 werd hij algemeen directeur van Veenman, een dochterbedrijf van Xerox. De redactie van Channelweb nomineert Wilco van Bezooijen in de categorie Channel Personality of the Year voor zijn jarenlange inspanningen in de Nederlandse printing-markt.
De printing business is continu aan verandering onderhevig en heeft een technische revolutie ondergaan met alle gevolgen van dien. Daarnaast kent de business een sterk competitief karakter. Dat zijn voor Wilco van Bezooijen allemaal zaken waarom hij na al die tijd nog steeds in deze business zit. Daarbij hielp het hem wel dat hij iedere drie, vier jaar een andere functie kon bekleden. Daarbij horen ook uitstapjes naar concurrenten als Ricoh en Kyocera. Maar het begon bij Xerox en doordat dit bedrijf in 2008 Veenman overnamen, is van Bezooijen nu weer terug op ‘het oude nest’.
Al die tijd hield Van Bezooijen zich staande in de tumultueuze printing-markt. Printvolumes lopen terug en er worden minder machines geplaatst. De printer krijgt een andere rol en moet steeds vaker samenwerken met applicaties. Hierbij verschuiven de printvolumes van traditionele offset naar digitaal printen en dat is precies waar Van Bezooijen zich bij Veenman op focust. Als it-kennis- en implementatiepartner helpt het de klant om over de juiste informatie in de voor hem meest geschikte vorm voor een optimale, veilige en duurzame bedrijfsvoering te beschikken. Daarvoor levert Veenman hardware- en softwareoplossingen op het gebied van informatielogistiek, managed print services en audiovisuele communicatie.