Jordy Kool is een waar boegbeeld in het Nederlandse ict-verkoopkanaal. Als ceo van Infotheek was hij de drijvende kracht achter de overnames van Centralpoint en Scholten Awater. Inmiddels zijn deze drie hardwaredienstverleners samengevoegd onder de naam Centralpoint en heeft Kool in de nieuwe organisatie zijn rol als ceo opgegeven. Zijn inspanningen zorgden er wel voor dat Centralpoint een dominante speler in de Nederlandse ict-markt is geworden. Voor de redactie van Channelweb reden om Jordy Kool te nomineren in de categorie Channel Personality of the Year.
Toch zijn de overnames van Scholten Awater en Centralpoint niet de enige wapenfeiten waarom Kool deze nominatie verdient. Zo realiseerde hij met Infotheek een stevige omzetgroei in 2017, zowel door de overnames maar ook als op zichzelf staand bedrijf. Daarnaast heeft hij focus bij het bedrijf aangebracht op de circulaire economie, een tak van sport in de ict die een extra inkomstenbron moet gaan aanboren voor het nieuwe Centralpoint. En dat is een knappe propositie omdat Centralpoint zo bedrijven iets goeds laat doen voor het milieu terwijl dit commercieel interessant is voor het bedrijf.
Maar dat is niet het enige goeds dat Kool verrichte in zijn laatste periode bij Centralpoint. Hij is namelijk ook de initiatiefnemer van IT4Kids. Deze stichting stimuleert kinderen om te sporten en richt zich met name op kinderen die minder kans hebben zich te ontwikkelen door hun thuissituatie. Het idee achter IT4Kids is dat bedrijven hun oude it-apparatuur kunnen doneren zodat er een budget ontstaat voor goede doelen. Voorheen Infotheek en nu dus Centralpoint draagt de kosten die de stichting maakt.