Ict-leverancier Fujitsu heeft ruim één miljoen euro geïnvesteerd in tools voor partners, waaronder een mobiele app en het vernieuwde Select-channelprogramma. De investering volgt op de kapitaalinjectie van eveneens één miljoen die het bedrijf afgelopen april in hetzelfde partnerprogramma pompte. Voor de algemene jury van de Channel Awards 2018 reden om het Select-channelprogramma van Fujitsu te nomineren in de categorie Outstanding Channel Program of the Year.
Met de nieuwe investering wil het Japanse it-bedrijf het voor zijn channelpartners mogelijk maken om klanten beter te begeleiden tijdens het digitale transformatieproces. Volgens Fujitsu zijn steeds meer eindgebruikers op zoek naar technologie in abonnementsvorm. Het partnerprogramma speelt hierop in en wil channelpartners ondersteunen om in het verlengde hiervan de overgang te maken van reseller naar managed service provider. Ook wil Fujitsu het zijn partners makkelijk maken om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van technologieën en producten via webcasts en nieuwsbrieven en stelt het daarnaast meer onderdelen van zijn portfolio beschikbaar voor channel resellers.
Bestaande functies in het Select channelprogramma , zoals lead management, dealregistratie en speciale aanbiedingen, zijn versimpeld. De nieuwe functies bestaan uit een makkelijk te gebruiken eProcurement-tool en toegang tot verbeterde productinformatie, realtime voorraadbeheer en salespromoties. Partners hebben daarnaast ook toegang tot een online chatfunctie, die hen in staat stelt snel commerciële of technische vragen te stellen. Verder is ook het portfolio verbreed met technologische oplossingen en specifieke initiatieven voor resellers richting de grootzakelijke markt.