ABN Amro gaat de indiensttreding van nieuwe medewerkers (het onboarding-proces) stroomlijnen met behulp van Talmundo. Dat Haagse bedrijf levert de bank een maatwerk onboarding-programma om zo de werknemerservaring van nieuwe medewerkers te verbeteren en om het integratieproces voor zowel de werkgever als –nemer te vereenvoudigen.
ABN Amro meent dat het van belang is om nieuwe werknemers een goed inwerktraject te bieden. ‘Als werkgever stop je veel moeite in het aantrekken van talent. En nadat je veel energie hebt gestoken in het aantrekken van nieuw talent, willen wij ook dat de kandidaat op de eerste werkdag direct kan starten en daarnaast betrokken wordt bij de bedrijfscultuur’, vertelt Wouter Smit, hr-competentie-manager bij ABN Amro.
De bank had nog geen uniform, duidelijk en soepel integratieproces. Om hier in te voorzien, gaat het een samenwerking met Talmundo aan. Dat bedrijf is in 2012 opgericht door de Belg Stijn De Groef en heeft een kantoor in Den Haag. Vanuit daar ontwikkelt het een hr-oplossing om de pre-boarding en onboarding-ervaring van nieuwe medewerkers te verbeteren. Talmundo bedient klanten zoals Deloitte, Bacardi, Staples en BNP Paribas.
ABN Amro koos voor Talmundo vanwege de internationale ervaring en referenties met banken. De ict-leverancier ontwikkelt een (maatwerk) onboarding-programma om de werknemerservaring te verbeteren en om het integratieproces voor zowel personeelszaken als de nieuwe werknemer te versimpelen.