Om hun positie in de Nederlandse adviesmarkt te versterken, heeft Ernst & Young (EY) het marketingadviesbureau VODW overgenomen. VODW gaat verder onder de naam EY VODW. De bundeling van expertise, sectorkennis en netwerken moet leiden tot een breder palet aan diensten.
Onder de naam EY VODW zetten de honderd medewerkers van VODW de adviesdiensten op het gebied van marketing, innovatie en digitale transformatie voort. De Nederlandse adviespraktijk van EY groeit hiermee naar ruim vierhonderd professionals en een omzet van ongeveer zeventig miljoen euro.
EY-woordvoerder Jaap Schuler licht toe dat de overname van VODW een verrijking voor EY is en een logische volgende stap binnen de strategie van EY om in Nederland een toonaangevende speler te worden op het gebied van digitale transformatie. Naast digitale transformatie vult EY in Nederland het eigen dienstenpakket aan met diensten op het gebied van onder andere strategie & innovatie en data science & customer intelligence.
Door de nieuwe ontwikkelingen sluit EY Nederland aan bij de operaties in andere Europese landen waar EY deze digitale diensten al aanbiedt.
Tandem
Gevraagd naar met welke it-zaken de nieuwe tandem zich precies bezighoudt, antwoordt Schuler dat EY door de samenwerking met VODW een totaaloplossing voor klanten kan bieden. ‘De consultants van EY VODW zorgen daarbij voor de hele voorkant, zoals klantbeleving en strategie. En EY verzorgt de hele achterkant, zoals het inrichten van werkprocessen, data-analytics, cybersecurity en compliance met bijvoorbeeld de AVG’, aldus Schuler.
Het huidige management van VODW blijft verbonden aan de nieuwe coöperatie.