Microsoft heeft een update gelanceerd van Microsoft Business Applications die klanten en partners honderden nieuwe mogelijkheden en functies biedt. Voor de algemene jury van de Channel Awards 2018 reden om Spring Update 2018 van Microsoft Business Applications te nomineren in de categorie Best Channel Product of the Year.
Hoogtepunten zijn onder meer een aanvulling op Microsofts partnership met Adobe, het zogenoemde Dynamics 365 for Marketing GA. Gebruikers kunnen hiermee verkoop en marketing koppelen, samenwerken met Dynamics 365 for Sales en Office 365, gebruikmaken van ingebouwde business intelligence, meer bruikbare leads genereren en multi-channel campagnes beheren. Ook introduceert Microsoft een nieuwe oplossing voor Dynamics 365 for Sales, een gestroomlijnde sales force automation voor verkoopteams, die verkooporganisaties in staat stellen verkoopprocessen variërend van opportunity-beheer tot verkoopplanning en prestatiebeheer te optimaliseren. Naast ook de verkoopproductiviteit te maximaliseren.
Microsoft voegt verschillende intelligence features toe aan al zijn toepassingen. Denk daarbij aan Dynamics 365 for Sales features zoals Relationship Assistent, Auto Capture met Outlook en e-mailactiviteiten. Daarnaast kondigt het bedrijf Microsoft Power BI Insights-apps aan en levert het out-of-the-box-inzichten, die zijn afgestemd op specifieke bedrijfsscenario’s als verkoop en service.