Eset, expert op het gebied van cybersecurity, is samen met juridisch adviseurs een campagne gestart met als doel bedrijven te ondersteunen in hun voorbereiding op de aangescherpte wetgeving algemene verordening gegevensbescherming (avg/gdpr). Het bedrijf gooit hiermee het roer om op het gebied van marketing en neemt afscheid van de traditionele marketingwijze. Voor de algemene jury van de Channel Awards 2018 reden om marketing automation-campagnes voor gdpr van Eset te nomineren in de categorie Best Marketing Program of the Year.
De cybersecurity specialist wil langs deze weg onduidelijkheden omtrent de privacywetgeving wegnemen en duidelijk inzicht verschaffen in waar bedrijven nu staan en wat zij nog moeten doen om compliant te worden.
Eset biedt partners de mogelijkheid aan te haken bij de marketing automation campagnes. Dit kan door middel van het lead programma, een onderdeel van het Eset partnerprogramma, of door campagnes co-branded te draaien. Een al dan niet tijdelijke samenwerking tussen verschillende merken. Eset doet in deze alle voorbereiding, van content tot aan de workflows en het opvolgen van nieuwe aanvragen, waarna ze worden overgedragen aan de desbetreffende partner. Op deze manier is marketing een extra dienst die Eset zijn partners kan leveren.