SoftApp-distribution heeft een selfservice portaal ontwikkeld voor haar telefooncentrale in de Cloud, The Voice of O365. Hiermee biedt het bedrijf haar resellers en hun eindklanten de mogelijkheid om, naar eigen inzicht, Skype for Business te configureren en te onderhouden. Voor de algemene jury van de Channel Awards 2018 reden om SoftApp-distribution te nomineren in de categorie Cloud Distributor of the Year.
De in Amersfoort gevestigde hosted serviceprovider en distributeur van geavanceerde unified communications add-on oplossingen stelt zijn resellers in staat hun klanten op elk tijdstip van de dag te ontzorgen of juist controle te geven, al dan niet gedeeld.
Het selfservice portaal biedt de mogelijkheid om, zonder diepgaande Skype for Business kennis, gebruikers op en af te schalen, telefoonnummers toe te wijzen, wachtrijen en ‘automated attendants’, een systeem dat gesprekken automatisch beantwoord en de beller helpt met een keuze te maken om bij de juiste persoon of afdeling uit te komen, te configureren. Ook kunnen openingstijden worden veranderd, vakantiedagen worden benoemd, app policies zoals archiving, external access, mobility, chat en voicemail aan en uit worden gezet, webbeheerders aan worden gewezen en partner- of klantlogo’s worden toegevoegd.