Jan Schouten zit al meer dan 25 jaar in het ict-verkoopkanaal en is een echte ambassadeur van het indirecte verkoopmodel. Momenteel doet ie dat al ruim twee jaar als partner program manager bij Microsoft. Vooral zijn technisch diepgaande kennis helpt de Microsoft-partners in hun business. Voor de redactie van Channelweb reden om Jan Schouten te nomineren in de categorie Channel Manager of the Year.
Het curriculum vitae van Jan Schouten is indrukwekkend en kent vooral een Intel-achtergrond. Daar werkte hij zeventien jaar is diverse channel-rollen. Na een jaar als partner succes manager bij Symantec actief te zijn geweest, maakte Schouten in 2016 de overstap naar Microsoft. Als partner program manager begrijpt hij als geen ander wat partners willen, maar ook heeft hij scherp voor ogen wat de klantwensen zijn.
Schouten is in staat om naast financieel toezicht te houden op de business ook technisch de diepte in te duiken met zijn partners, zo staat in de voordracht te lezen. ‘Schouten is een harde werker en begrijpt de dynamiek in zowel systeembouwerscommunities als ook de omgevingen waarin enterpries var’s en managed service providers zich ophouden. Of het nu een distributiekanaal, systeembouwers of enig andere typologie in het it-landschap is, Schouten begrijpt wat partners en klanten willen. Je kaunt hem altijd bellen en hij zorgt ervoor dat de vraag beantwoord wordt met humor, kwaliteit en de juiste feiten en cijfers.’