Extreme Networks treedt op als 'technology partner' van Zwarte Cross 2018, dat vanaf 12 juli tot en met 15 juli 2018 plaatsvindt in Lichtenvoorde in de Achterhoek. De organisatie van het muziekfestival wil technologie inzetten om beter te communiceren met personeel én om meer in contact te komen met bezoekers. Ja, dat wordt nog beter høken, høken, høken…
Høken, ooit bedacht door de boerenrockband Normaal, betekent zoiets als ‘helemaal losgaan’, waarbij bier en kabaal niet mogen ontbreken. Voeg daar anno 2018 maar netwerken, devices en applicaties aan toe. En daarvoor heeft de organisatie van Zwarte Cross het netwerkbedrijf Extreme Networks in de arm genomen.
Wat gaat deze club betekenen? Puntsgewijs. Het Wireless Helpdesk-team richt zich op festivalgangers die een problematische verbinding met het draadloze netwerk ter plaatse hebben. Interessant daarbij is het zogeheten Extreme Management Center (XMC), een geavanceerd platform voor netwerkbeheer dat een 360-gradenoverzicht biedt van het vaste en draadloze netwerk, inclusief gebruikers, apparatuur en applicaties.
Dan de analyse- en optimalisatieoplossing Extreme Analytics waarmee de Zwarte Cross-organisatie het gedrag van bezoekers en personeel op het netwerk, maar ook het niveau van betrokkenheid van gebruikers inzichtelijk maakt.
Oerendhard
Over inzicht gesproken: Extreme Location biedt inzicht in locatie gebaseerde diensten. Ofwel, waar bevinden zich bezoekers en personeel, welke gebieden zijn het drukst en hoe bewegen bezoekers zich over het festivalterrein?
Daarnaast is er nog Extreme Guest, dat de – zoals dat dan heet – engagement met bezoekers personaliseert door op maat gemaakte diensten aan te bieden op basis van hun gedrag en interesses. Zo kon de organisatie een compleet aangepaste landingspagina bouwen met festivalinformatie en een downloadlink naar de festivalapp. Ook is bij te houden hoeveel bezoekers de festivalapp gebruiken en kunnen bezoekers automatisch inloggen op het gastenwifi-netwerk bij gebruik van de app.
Ja, dat wordt høken, høken, høken…