De 75-jarige supermarktketen Dirk viert zijn jubileum met een nieuwe website. Bij de ontwikkeling ervan schakelde moederbedrijf Detailresult internetbureau Snakeware uit Sneek in. De bouwtijd van Dirk.nl was zo'n zes tot acht maanden. Het beheer wordt uitgevoerd door Detailresult in samenwerking met Snakeware.
Voor zijn weboplossingen gebruikt Snakeware zijn eigen, sinds eind jaren ’90 ontwikkelende contentmanagementsysteem, gebaseerd op .NET technologie met api back-end en VUE front-end.
Bij de opbouw van Dirk.nl is uitgegaan van het kleinste scherm van de klant, de mobiel. Op deze manier denken de bouwers de beste gebruikerservaring te garanderen op zowel mobiel, tablet als desktop. Detailresult wil uiteindelijk naar zo’n 750.000 tot een miljoen miljoen bezoekers per maand toe. Daarnaast gaat op korte termijn een nieuw online kanaal open: de Dirk app, als verlengstuk van de nieuwe website.
Receptuur
Volgens een woordvoerster van Detailresult is de website op een aantal punten vernieuwd. Zo is naast de aanbiedingen het volledige assortiment van Dirk nu online te bekijken. Vanuit dit aanbod is een digitaal boodschappenlijstje samen te stellen op Dirk.nl, waarbij tevens recepten zijn toe te vegen aan de digitale lijst. Ook worden online campagnes meer in lijn gebracht met offline acties.
Verder is de receptenpagina op Dirk.nl aangepast. Klanten kunnen voortaan zoeken op moeilijkheidsgraad en stap voor stap worden begeleid in het maken van het recept op hun mobiel of tablet; een beoordeling geven van een recept is ook mogelijk.