Broekhof, een groothandel in verpakkings- en decoratiematerialen voor de bloemen- en plantenbranche, koos als deel van hun digitale transformatie voor een B2B webshop, die altijd actueel is door integratie met hun Enterprise Resource Planning (ERP) automatiseringssysteem. Broekhof wist internationaal in twaalf maanden tijd uit te breiden met 590 nieuwe online accounts, waarvan tenminste driehonderd één keer hebben besteld. Voor de algemene jury van de Channel Awards 2018 reden om Broekhof te nomineren in de categorie Best Business Webshop van het Jaar.
De in Noordwijkerhout gevestigde groothandel heeft in totaal negen vestigingen en drieduizend actieve klanten, waarvan er in 2017 zeker zevenhonderd via de webshop hebben besteld. Een aantal dat volgens de groothandel nog steeds groeit. Bloemisten, leveranciers en groothandelaren overal ter wereld kunnen hier door het ruime aanbod browsen en alle artikelen vinden die ze nodig hebben voor hun business.
Ook internationaal gezien maakt Broekhof forse stappen op het gebied van e-commerce. Het eerste kwartaal van 2018 laat ten opzichte van vorig jaar een groei zien van 50 procent, heeft de webshop veel extra bezoekers en een hoger conversiepercentage. Een maatwerk investering die volgens Broekhof binnen een jaar was terugverdiend.