ServiceNow Service Management wordt geleverd via de ServiceNow Enterprise Cloud, die vanaf het begin ontworpen is als het cloudplatform dat werk uit handen moet nemen. Dankzij een multi-instance architectuur levert de ServiceNow Enterprise Cloud beschikbaarheid en redundancy. De beveiligingsfeatures beschermen klantdata en voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van compliance en regelgeving. De ServiceNow Enterprise Cloud kan opgeschaald worden naar de wensen en eisen van de grootste multinationals. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om ServiceNow te nomineren in de categorie SaaS-leverancier van het Jaar.
ServiceNow is een volledig functionele aPaaS (application platform as a service)-platform en wordt door duizenden bedrijven wereldwijd gebruikt. ServiceNow vereenvoudigt het op maat bouwen van bedrijfstoepassingen, wat normaliter een complexe taak is. Hiermee stelt het bedrijf ontwikkelaars in staat om applicatieontwikkeling radicaal te versnellen. Met ServiceNow bouwen bedrijven applicaties in een fractie van de tijd die nodig is via de traditionele manier van ontwikkelen. Alle maatwerkapplicaties worden samengevoegd in een uniforme, betrouwbare en volledig beheerde cloudomgeving. De Intelligent Automation Engine van het platform combineert machine learning met geautomatiseerde acties die kosten drastisch verlagen en de oplostijd verkorten.
ServiceNow Service Management is anders dan andere it-servicemanagement-aanbieders. Het is de verbindende factor tussen afdelingen en silo’s en breidt servicemanagement uit naar verschillende afdelingen binnen een organisatie, waaronder csm, hr, facilitymanagement en field service. Hiermee structureert en automatiseert het de complete manier van werken voor zowel de it als de business en verandert het de manier waarop bedrijven ondernemen meetbaar positief.