Salesforce heeft aangekondigd dat de kunstmatige intelligentie van het bedrijf dagelijks meer dan één miljard voorspellingen doet voor klanten. Centraal daarin staat het Einstein-aanbod van het bedrijf; dat concentreert zich op voorspellingen rond sales en services. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om Salesforce te nomineren in de categorie SaaS-leverancier van het Jaar.
Het is een mooie mijlpaal voor het bedrijf, dat laat zien dat er groot potentieel zit in het aanbod van kunstmatige intelligentie voor zakelijke gebruikers. Dat er één miljard voorspellingen gedaan worden is ook snel bereikt; het platform Einstein werd in de herfst van 2016 gelanceerd door ceo Marc Benioff. De Einstein-features worden als extra’s bovenop het SaaS-aanbod van Salesforce gebruikt.
Sinds 2016 voegt Salesforce nieuwe zaken aan zijn aanbod toe. Daarnaast heeft het flink wat nieuwe klanten weten te werven. Kunstmatige intelligentie wordt steeds breder gebruikt binnen het zakelijke SaaS-aanbod. Bedrijven als Microsoft, Oracle en SAP hebben elk hun eigen aanbod en elk verschillende niveaus van dat aanbod. De markt is daarmee erg vol en het aanbod erg breed. Ondanks die stevige concurrentie, weet Salesforce met Einstein gezien de één miljard verwerkte opdrachten per dag dus prima te presteren.