Supermarktketen Ahold Delhaize gaat het Anypoint-platform van Mulesoft implementeren. Het bedrijf gaat daarmee gepersonaliseerde digitale functionaliteit ontwikkelen voor het verbeteren van de klantrelaties en vergroten van de e-commerce, onder meer in de Verenigde Staten. Daarbij speelt het uniforme api-ontwerp van het Mulesoft-platform een belangrijke rol.
Ahold Delhaize is één van de grootste supermarktconcerns in de wereld met ruim 6.600 winkels in Europa, de Verenigde Staten en Indonesië. MuleSoft (eigendom van Salesforce) gaat Ahold Delhaize nu helpen met het bouwen van een applicatienetwerk om het bedrijf sneller nieuwe technologieën te laten implementeren en in te spelen op de veranderende klantbehoeften. Ahold Delhaize heeft voor het Anypoint-platform gekozen vanwege de eenvoudig centraal te beheren beleidsrichtlijnen en regelgeving en het uniforme api-ontwerp voor een breed scala aan diensten.
Tegelijkertijd kan het bedrijf de benodigde vrijheid bieden aan alle lokale merken om sneller te innoveren. Tevens kan Ahold Delhaize de ontwerptool van het platform benutten om het maken en toepassen van api’s die verbonden zijn met backoffice-diensten te vereenvoudigen en te versnellen, onafhankelijk van de onderliggende technologie.
Api’s spelen een kritische rol in de it-strategie van Ahold Delhaize. Deze stellen het supermarktconcern in staat de digitale impact op de traditionele business in goede banen te leiden, parallel aan een snelgroeiende e-commerce.
Ahold Delhaize’s eerste toepassing met het Anypoint Platform is gericht op het optimaliseren van de processen voor het beheren van alle productinformatie. Het doel daarvan is één centraal inzicht te krijgen en sneller analyses en rapportages mogelijk te maken. Verder wil Ahold Delhaize nieuwe e-commercefunctionaliteit in de Verenigde Staten implementeren.