Het van oorsprong Indiase Wipro heeft een belangrijk contract in de wacht gesleept bij het Finse Nokia. Wipro gaat Nokia helpen bij het ontwerpen, digitaliseren en uitvoeren van het wereldwijde orderbeheer vanaf verschillende locaties. Met het oog op de nieuwe 5G- en geïntegreerde voice- en data-activiteiten wil Nokia zijn processen voor orderbeheer en de toeleveringsketen versneld transformeren.
Het gaat met name om het uitvoeren van orders voor IVD (Integrated Voice and Data). Met behulp van RPA (Robotics Process Automation) wordt het voorraadbeheer ingrijpend geautomatiseerd waardoor processen flexibel en makkelijk aanpasbaar moeten worden.
Wipro maakt gebruik van cognitieve algoritmen en bots om het beheer van de verkooporders te automatiseren, de omloopsnelheid terug te brengen, in te spelen op schommelingen in het verkoopvolume en prestaties real time te bewaken. Deze aanpak moet voor meer accuratesse en compliance bij de transacties zorgen.
‘We maken gebruik van een ai-aangedreven digitaal platform. Dat garandeert een veilige en eenvoudige informatie-uitwisseling waar iedereen in de supply chain van profiteert. Ons doel is écht verschil maken met vereenvoudigde informatiestromen via onze digitale aanpak en oplossingen’, zegt Nagendra Bandaru, Senior Vice President en Global Head Business Process Services bij Wipro Limited.
Wipro heeft wereldwijd zo’n 170.000 mensen in dienst.