SAP heeft de samenwerking met A.S. Watson geïntensiveerd. Dit is het bedrijf achter onder andere Kruidvat, Trekpleister, ICI Paris XL, Pour Vous en Prijsmepper. Als deelnemer aan het nieuwe ‘Tech Partner Programme’ van A.S. Watson geeft SAP mede vorm aan de verdere digitale transformatie van het bedrijf. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2018 reden om SAP als Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar te nomineren.
A.S. Watson is met bijna veertienduizend winkels in 24 landen ’s werelds grootste ‘health & beauty’-retailer. Voor een omnichannel shopervaring baseerde A.S. Watson alle webshops in Europa en Azië op SAP Hybris eCommerce. Ook maakt het gebruik van SAP BusinessObjects en OpenText Digital Asset Management om de klantervaring te verbeteren door de digitale assets in een klantgerichte omgeving te beheren.
Voor een gecentraliseerde aanpak van e-commerce hadden we behoefte aan een schaalbaar en gestandaardiseerd platform dat we wereldwijd kunnen inzetten en eenvoudig kunnen uitrollen naar nieuwe markten. SAP Hybris was voor ons duidelijk de beste keuze. Het stelt ons in staat om een intiemere relatie aan te gaan met de klant, met beter functionerende websites en meerdere mogelijkheden om met ons in contact te komen. BusinessObjects biedt ons de data die we nodig hebben om een beter inzicht te krijgen in het gedrag van de klant.