Feenstra heeft gekozen voor het Storm-platform van KPN en zijn partner Content Guru om het gehele contactcenter te vervangen. Feenstra heeft als doel om het beste servicebedrijf te blijven, een uitstekende klantbeleving te kunnen bieden (klant kan zelf de wijze en het middel van contact laten bepalen) en als organisatie efficiënter en effectiever te werken. Het project om dit te realiseren wordt door de jury van de Computable Awards 2018 genomineerd in de categorie ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf.
Feenstra is marktleider op het gebied van diensten en services voor de technische installaties in en rond de woning. Sinds het ontstaan in 1947 werkt Feenstra aan een nationale dekking. Met meer dan 1400 medewerkers beheert, verzorgt en onderhoudt Feenstra een sterke klantenbasis die bestaat uit meer dan achthonderdduizend Nederlandse huishoudens, met name individuen en woningcorporaties. Feenstra is een 100 procent dochter van Nuon.
Juryoordeel
Feenstra laat in dit project zien dat het centraal stellen van zijn klanten, en daarmee het beste servicebedrijf te zijn en te blijven, geen loze belofte is. De jury van de jury van de Computable Awards 2018 in de categorie ICT-project van het Jaar in het Grootbedrijf is onder de indruk van de duidelijke visie die Feenstra heeft als het gaat om zijn digitale transformatie. Met dit project is weer een belangrijke stap gezet, maar nog belangrijker; de basis is gelegd voor meer. De klantbeleving zal als gevolg van dit project inderdaad verbeteren, voor ieder wat wils, en meerdere kanalen (omni channel) worden als optie geboden.
Met het implementeren van dit project waarin integratie en cloud de boventoon voeren, worden mooie vervolgstappen mogelijk. Te denken valt aan bijvoorbeeld predictive maintenance. De jury verwacht dat Feenstra doorpakt, want hoe voorkom je bijvoorbeeld dat er gebeld moet worden voor een storing? Wellicht is de beste beleving geen beleving! In ieder geval een terecht genomineerde.