Tijdens de jaarlijkse Sapphier Now-conferentie in Orlando maakte SAP bekend dat de SAP Hybris-, Gigya-, and Callidus-cloud-oplossingen samen verder gaan als SAP Customer Experience. Daarmee wil het Duitse softwareconcern de markt duidelijker laten zien wat voor expertise het in huis heeft op het gebied van klantrelatiebeheer. Tegelijkertijd kondigde het bedrijf aan het kunstmatige intelligentie-platform Coresystems uit Zwitserland over te nemen.
Dat SAP een belangrijke speler is op crm-gebied, wordt nu ook weergegeven in de merknaam. De naamsverandering gaat gepaard met een nieuwe ‘customer experience suite’: SAP C/4HANA. Deze biedt bedrijven de mogelijkheid om het complete klantervaringsproces te managen.
Naast de naamsverandering kondigt SAP de aankoop van Coresystems aan. Dit kunstmatige intelligentie-platform wordt onderdeel van de SAP Service Cloud. Het biedt de mogelijkheid om ‘field service’-activiteiten beter te plannen. Daarnaast voegt Coresystems een mobiele app toe die techneuten ondersteunt tijdens hun veldwerk, met installaties, onderhoud en reparaties.